Monday, May 24, 2010

Hur dum kan man bli egentligen?

För en gångs skull är det dags att skriva på svenska på bloggen. Helt enkelt för att jag inte orkar ens i hjärnan att översätta allt jag vill ha sagt.

Ämnet har inte med mig att göra, tro det eller ej. Detta trots att kvällen igår blev ett undantag från dom där många trista hotellrumskvällarna. Jag gick och åt en mycket sen lunch och landade senare på Mundos (Globen ungefär i översättning) där jag kom i samspråk med en minröjare. Efter att ha återvänt till hotellet så gick jag till baren här och hamnade i samspråk med 3 vackra damer som av okänd anledning hade köpt en flaska Chivas Regal. Nånstans där las grunden till hur jag mår idag. Åter på Mundos fastnade jag i fotbollsnack med 2 män som lovade att ta med mig till Matola, sådär 2 mil från Maputo, för att se kvällens Champions League final. Om nu inte om vore så vore jag där.

Istället vaknade jag mest för att somna om igen hela dagen. När jag sen släpar mig ner till Mundos för finalen inser jag nåt jag egentligen vet sen VM-finalen 2002: ägarna är rugbyfanatiker. Vilket innebar att då fick vi närmast övertala dom att visa VM-finalen istället för nån jämra super14-match. Ikväll var det samma saga, ett antal vilsna fotbollsfans tvångsmatades med brottning, förlåt rugby. Det är kanske värt att komma ihåg att rugby uppstod när en mindre begåvad fotbollspelare plockade upp bollen med händerna och sprang....

I vilket fall, efter en pizza tröttnade jag och gick till en mer lokal lokal. Som visade musikvideos istället (ursäkta, RAP inte musik). Så därför sitter jag nu på hotellrummet i all ensamhet och ser matchen.

Det blev väl inte direkt nån spännande match men ett grymt snyggt avslutande mål. Den "speciellt sure" hade bättre ordning på det mesta än tyskarna, så var det bara. Vaknade sen upp med magsjuka och hur roligt är det när man måste upp 5.30 för att ta sig ut till flygplatsen och sitta på inrikesflyg hela dagen. Det var en jobbig dag som avslutades med en jobbig natt. Puh, det är som sagt inte bara glatt och glamman att vara på resande fot.

No comments: